آموزش

  • ۰
  • ۰

IELTS (برگرفته از International English Language Testing System)  آزمونی با اعتبار جهانی برای ارزیابی دانش زبانی افراد شرکت کننده می‌‌باشد. این آزمون توسط دانشگاه کمبریج انگلستان و مرکز آیلتس استرالیا (IDP) در دو نوع آکادمیک (Academic)  و جنرال (General) برگزار می‌‌شود و مشابه عموم آزمون‌های تعیین سطح زبان، چهار مهارت گفتاری (Speaking)، شنیداری (Listening)، خواندن (Reading)، و نگارش (Writing) را ارزیابی می‌کند.

قبل از یادگیری زبان انگلیسی در مورد ساختار آزمون IELTS نکات زیر را بدانید.

شروع آزمون آیلتس با بخش Listening می‌باشد. 40 سوال پاسخ کوتاه، تستی، جاخالی و صحیح -غلط و … در زیر مجموعه 4 بخش تفکیک شده در این قسمت ارائه می‌شوند. (هر بخش شامل 10 سوال است). مدت زمان برگزاری Listening آزمون 30 دقیقه می‌باشد و داوطلبان به مدت 10 دقیقه در انتها فرصت دارند. پاسخ‌های خود را به پاسخنامه منتقل کنند. روش های زیادی برای تقویت Listening وجود دارد که یکی از روش ها دیدن فیلم  است

در ادامه بخش Reading آزمون نیز مشابه بخش Listening  شامل 40 سوال متفاوت در چندین متن است. سوالات این بخش ترکیبی از پاسخ‌های کوتاه، پرکردن جای خالی، سوالات تستی و صحیح – غلط می‌باشد. وابسته به نوع آزمون انتخابی شما (آکادمیک،جنرال) متون متفاوتی اعم از موضوعات عمومی، آکادمیک و علمی در اختیارتان قرار می‌گیرد.

بخش Writing آزمون دارای دو قسمت می‌‌باشد که داوطلب در هر دو نوع آزمون آکادمیک و جنرال 60 دقیقه فرصت دارد تا حداقل 150 کلمه در قسمت اول و حداقل 250 کلمه در قسمت دوم (انشا) بنویسد.

بخش  Speaking این آزمون یک مصاحبه رو در رو بین داوطلب و ممتحن رسمی به مدت زمان 10 الی 15 دقیقه می‌باشد که با توجه به زمان تعیین شده از جانب خودتان ممکن است از یک هفته تا یک روز قبل یا بعد از آزمون کتبی برگزار شود. در قسمت اول داوطلبان به سوالات عمومی در خصوص شغل، وضعیت تحصیل، محل زندگی و علایق  خود به صورت کوتاه پاسخ می‌دهد.  برای تقویت Speaking هم میتوان از فیلم دیدن و با مکالمه با پارتنر زبان استفاده کرد.

در دومین قسمت داوطلب می‌ بایست به مدت دو دقیقه پیرامون موضوعی معین صحبت کند و در ادامه در قسمت سوم  به سوالات  تکمیلی ممتحن پیرامون همان موضوع پاسخ ‌می‌دهد.

یادگیری زبان را به تعویق نندازید و هر چه زودتر شروع کنید.

 

  • ۰۲/۰۲/۰۳
  • mary sh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی