آموزش

  • ۰
  • ۰

آزمون آیلتس چیست؟

آزمون آیلتس (IELTS)، یکی از معتبرترین روش‌های سنجش مهارت در زبان انگلیسی است . این آزمون، چهار مهارت زبان انگلیسی افراد را در چهار زمینه ارزیابی می‌کند: شنیداری(Listening)، گفتاری(Speaking)، نوشتاری(Writing) و خوانشی(Reading). در صورتی که بین نمره ۰ تا ۹، بتوانید نمره ۶ یا بالاتر کسب کنید، مدرک آیلتس شما اعتبار کافی برای کاربردهای شغلی و تحصیلی را خواهد داشت.

آمادگی برای ازمون ایلتس درایران

برای شرکت در این آزمون، مانند هر امتحان دیگری، نیاز به آمادگی قبلی دارید. هیچ‌ چیز مانند شرکت در کلاس‌، نمی‌تواند روند رشد شما را تضمین کند. میان این‌همه کلاس آنلاین زبان  و حضوری، همه به دنبال بهترین‌ کلاسهای آیلتس  در ایران هستند.

لغو آزمون آیلتس در ایران، شایعه یا واقعیت؟

روز ۲۱ دی ماه ۱۴۰۱، خبری منتشر شد که برای داوطلبان آیلتس ناخوشایند و البته غیر قابل باور بود. آزمون آیلتس در ایران، به دستور سازمان سنجش و آموزش کشور، به حالت تعلیق درآمده است . اگر شما هم جزو این دسته که از این خبر ناراحت شدید، بهتر است از جزییات این ماجرا بیشتر باخبر شوید تا و از تلاش برای آمادگی آزمون دست نکشید:

● آزمون آیلتس در ایران، تا پایان بهمن برگزار خواهد شد. به این ترتیب، اگرچه در حال حاضر امکان ثبت‌نام وجود ندارد اما اگر قبلا نام‌نویسی و در حال یادگیری زبان هستید، می‌توانید در آزمون حضور یابید.

● سازمان سنجش و آموزش کشور، به عنوان مرجع معتبر برگزاری آزمون آیلتس در ایران، خبر لغو همیشگی را تایید نکرده است.

● در بدترین حالت ممکن، می‌توانید به کشورهای همسایه مانند ترکیه سفر کنید و در این کشور، آزمون آیلتس بدهید.

تکلیف داوطلبان پس از لغو آزمون آیلتس در ایران:

به هیچ وجه از تلاش دست نکشید؛ با لغو آزمون، تمام راه‌ها به بن‌بست نخواهند رسید.

 چند نکته را در نظر داشته باشید:

● شرکت در کلاس آیلتس را ادامه دهید.

● مرور منابع و آزمون شبیه‌ساز را فراموش نکنید.

● راه‌های شرکت در آزمون آیلتس خارج از ایران را بررسی کنید.

اگر شما هم قصد شرکت در آزمون آیلتس در ایران را داشتید، بهتر است بدانید که این وضعیت موقتی است. و به دوره زبان انگلیسی خود ادامه دهید.

 

  • ۰۲/۰۲/۰۵
  • mary sh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی