آموزش

  • ۰
  • ۰

داشتن یک مدرس خوب زبان یکی از مهمترین الزامات برای یادگیری زبان انگلیسی است از طرفی یک مدرس زبان غیرحرفه ای می تواند باعث این امر شود که شما فکر کنید زبان آموز ضعیف یا بی استعدادی در یادگیری زبان هستید و برای یادگیری زبان نیاز به تلاش بیشتری ، یک مدرس خوب باید ویژگی های زیر را داشته باشد.

۱-دانش بالای زبان (Knowledge)

 داشتن دانش بالای زبان یکی از مهمترین و اصلی ترین ویژگی های غیر قابل انکار یک مدرس حرفه ای زبان است که در کیفیت تدریس او تاثیر بسزایی دارد.

۲-داشتن برنامه و طرح درس (Lesson Plan)

 یک مدرس حرفه ای زبان می بایست برای هر جلسه از کلاس برنامه ریزی درسی صحیح و متناسب با سطح کلاس (Level) داشته باشد و بتواند در مدت زمان کلاس، آموزش زبان مورد نظر را به درستی به پایان برساند.

 ۳-تعیین اهداف آموزش (Educational Targets)

۴-مدیریت کلاس (Class Managment)

یک مدرس حرفه ای باید بتواند بحث و گفتگوهای کلاس، آموزش ها  دوره آموزش زبان و حتی آزمون های سنجشی را به گونه ای زمانبندی کند که نظم برنامه آموزشی حفظ شود و زبان آموزان بتوانند با دقت آموزش ها را پیش بگیرند.

۵-حرف نزدن به فارسی

۶-ارتباط موثر

 صبور بودن در پاسخ دادن به سوالات زبان آموزان و توانایی برقراری ارتباط موثر با زبان آموزان است.

۷-ایجاد اعتماد به نفس

یکی از ویژگی های بارزی که یک مدرس حرفه ای ایجاد حس اعتماد به نفس در زبان آموزان با ترقیب و تشویق است و این فرصت را به زبان آموزان بدهد که با آزمون و خطاهای متعدد، با اعتماد به نفس بالا به صحبت کردن در کلاس بپردازند.

۸-STT بجای TTT

مشارکت و فرصت صحبت کردن زبان آموزان در بحث های کلاسی که تحت عنوان STT (Student Talk Time) از آن یاد می شود قطعا یکی از از عوامل مهم پیشرفت و یادگیری مکالمه باشد.

۹-داشتن زبان بدن Body Language و Graphic Board

یکی دیگر از ویژگی های بارز یک معلم زبان خوب علاوه بر همه موارد فوق، استفاده از روش های علمی و موثر آموزش همانند استفاده از زبان بدن (Body Language) و استفاده صحیح از تخته سیاه با رسم اشکال جذاب (Graphic Board) با هدف تفهیم بهتر مطالب درسی و ماندگاری در حافظه بلندمدت زبان آموزان است.

  • ۰۲/۰۲/۰۵
  • mary sh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی