آموزش

۵ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

امروزه آزمون های بین المللی زیادی برگزار میشود که هر کدام کاربرد مختلفی دارد در این مقاله امروز میخواهیم انواع آزمون های زبان انگلیسی را بگوییم.

اولین و مشهورترین آزمون آیلتس است که به معنی سازمان بین المللی سنجش زبان انگلیسی است که داوطلبان برای اخذ ویزا و شغل یا تحصیل در دانشگاه ها در آن شرکت می کنند و دومین آزمون مشهورآزمون تافل است که توسط یک شرکت آمریکایی ای تی اس ساخته شده است شرکت دراین آزمون به دو روش است که میتوان آن را به عنوان یک آزمون کتبی یا یک آزمون آنلاین در نظرگرفت.

آزمون زبان جی آرِ ئی  که یک آزمون استاندارد است که یکی از شروط پذیرش در دانشگاه های ایالات متحده و کانادا است هدف این آزمون سنجش در مهارت های اسپیکینگ و رایتینگ ودرک مطلب و... است و آزمون دیگری که این آزمون مطابق دانشگاه کمبریج برگزار میشود در این آزمون هرچهار مهارت مورد سنجش قرار میگیرد آزمون pte است . پنجمین آزمون gmat است که یکی از معتبرترین آزمون های ورودی برای تحصیل در رشته های مدیریت است وآزمون دیگری که توانایی شما را در صحبت کردن به زبان انگلیسی اندازه گیری میکند آزمون او پی آی است که شما حدود 30 دقیقه به صورت تلفنی با یک مربی صحبت میکنید که برای مدارس و دانشگاه ها و دکتری و فراتر از آن مناسب است. و آزمون های دیگری که هر کدامشان کاربرد و در جاهای مختلف مورد استفاده است. آزمون او ای تی برای متخصصان مراقبت های بهداشتی است .

همه ی مهاجرت های تحصیلی و کاری نیازمند ارائه مدارکی هستند که میزان دانش فرد را نشان میدهد که آزمون های بین المللی زبان به عنوان متداول ترین روش سنجش این دانش ها محسوب میشود که متقاضیان با شرکت در این آزمون ها مهارت های خود را ارزیابی می کنند که می کوشند تا حداقل نمره مورد نیاز را به دست می آورند .

  • mary sh
  • ۰
  • ۰

بعضی افراد بعد از اینکه پی می برند که نمی توانند با استفاده از منابع آزمون آیلتس  پیشرفت کنند و نمره قبولی را دریافت کنند سعی در پیدا کردن راه حل هایی برای تقلب دارند اما این روش صحیحی برای رسیدن به نمره آیلتس قبولی نیست . تقلب در آزمون آیلتس پیامد های دارد که چندان خوشایند نیستند   .و می توانند سرنوشت شما را به کلی تغییر دهند همان گونه که نمره ی قبولی در این آزمون می تواند سرنوشت شما را تغییر دهد . این آزمون از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و تقلب در آن کار بسیار سختی است در هنگام آزمون آیلتس از شرکت کنند گان عکس گرفته می شود و در روی برگه آن آزمون چاپ می کنند و همچنین تمام مدارک شناسایی افراد را چک می کنند .  تقلب در آزمون آیلتس همانند تقلب در آزمون های دیگر است . تقلب در این آزمون شکل های مختلفی دارد از جمله نوشتن از روی دست دیگر شرکت کنند گان ، آزمون دادن به جای یک نفر دیگر یا فرستادن کسی به جای کسی دیگر برای شرکت در آزمون و به هم راه داشتن کتاب ، جزوه و کاغذ ، صحبت با دیگران ، ارائه مدرک جعلی و همچنین استفاده از وسایل الکترونیکی مثل تلفن همراه ، ساعت هوشمند و هد فون . اگر کسی در حال تقلب باشد مراقبین به IDP  گزارش می دهند .  کارنامه فرد متقلب باطل می شود و نمره وی صفر می شود و به مراکز مربوطه اطلاع رسانی می شود و مراکز یا موسسه آن فرد را پذیرش نمی دهد . و اما مهم تر از این ها این است که هزینه برگشت داده نخواهد شد و فرد تا ۲ سال حق شرک در آزمون را ندارد .   و همچنین اطلاعات فرد به عنوان متقلب در سیستم جهانی مدرک آیلتس ثبت می شود و هیچ مرکز یا سفارتی فرد را پذیرش نمی دهد .

  • mary sh
  • ۰
  • ۰

یادگیری زبان انگلیسی این روزها برای مهاجرت خیلی لازم است، برای مهاجرت های کاری و تحصیلی آزمون هایی به وجود آمده اند که مدارکی را به شما ارائه می دهند و میزان سطح زبان انگلیسی شما را نشان می دهند و مهارت های مختلف شما را مورد سنجش قرار می دهند و به شما نمره ارائه می دهند که این نمره و مدارک در بعضی از دانشگاه ها و یا کشور ها مورد اعتبار بوده و شما را به واسطه آن پذیرش می دهند . از معروف ترین و با اعتبار ترین و مهم ترین این آزمون ها می توان آزمون تافل ، آزمون PTE و آزمون آیلتس را نام برد . که در اکثر کشور ها و دانشگاه ها مورد تایید هستند و به آن ها پذیرش می دهند . آزمون تافل به صورت هفتگی برگزار می شود و شرکت برگزار کننده آن ETS است . آزمون تافل فقط در قالب آکادمیک برگزار می شود . دارای دو نوع اینترنتی و کاغذی است که شکل اینترنتی آن بسیار رایج تر است . نمره کامل ازمون تافل ۱۲۰ نمره است . قیمت شرکت در آن ۲۴۵ دلار است . و ۳ ساعت به طول می انجامد . سیستم سنجش بین المللی زبان انگلیسی یا همان آیلتس برخلاف آزمون تافل که سرچشمه آن امریکایی است آزمون آیلتس سرچشمه ای بریتانیایی دارد. این آزمون هم برای مهاجرت و هم برای مهاجرت کاری مورد استفاده قرار می گیرد . نمره کامل آزمون آیلتس ۹ نمره است و همانند آزمون تافل در هر چهار مهارت Speaking , Reading , Listning  و Writing مورد بررسی قرار می گیرد. این آزمون دارای دو شکل جنرال و آکادمیک است و ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه طول می کشد تا وقت آزمون به پایان برسد و تمام شود. آزمون PTE همانند آزمون آیلتس دارای دو نوع جنرال و آکادمیک است . این آزمون در تمام روز های سال برگزار می گردد . نتایج آزمون PTE و نمرات آن خیلی سریع تر از بقیه آزمون ها است و فقط در عرض ۴۸ ساعت یعنی دو روز نتیجه آزمون شما به شما اعلام می شود . آزمون PTE در کشور ما یعنی ایران برگزار نمی شود و برای آزمون دادن باید به کشور های همسایه برویم و در آنجا آزمون خود را بدهیم .

  • mary sh
  • ۰
  • ۰

در یادگیری خود آموز زبان انگلیسی فاکتورها و نکات مختلفی وجود دارد .و نکاتی که در ادامه بیان خواهم کرد.کمک باالقوه ایی میتواند بکند.

از جمله این نکات :

1-همیشه و در هر موقعیتی یک دفترچه کوچک در جیب خود داشته باشید.و هر موقع به کلمه یا مثلی رسیدید انرا وارد دفترچه خود کنید به این معنی که همیشه باید درحال مرور باشیم و فضای یادگیری رو محدود به کلاس درس یا آموزشگاه نکنیم.و سعی کنید کلمات و اصطلاحات را به شکل موضوعی یاد بگیرید یعنی اینکه کلمه مثل sofa=home مطرح کنید و با این روال ادامه بدید.هم چنین هر کلمه ایی رو در دفترچه یادداشت کردید همراه با یک مثال آنرا بیاوردید آوردن مثال باعث تثبیت بهتر کلمه در ذهن شما خواهد شد .

2-مورد بعدی در یادگیری خود آموز زبان انگلیسی استفاده از آپ و نرم افزار های زبان انگلیسی است .به نظر خیلی از مدرسان زبان استفاده از آپ های لغات و گرامر در گوشی و تبلت ها از تاثیر گذارترین ابزارهای موجود برای یادگیری زبان انگلبسی هست نکته مهم این است که استفاده از این آپ ها چون دیجیتال است در صرفه جویی از مصرف بی روبه کاغذ حاِیز اهمیت است.و روان بودن مطالب و در دسترس بودن آن هم از موارد خیلی مهم این ابزارها است.

 

3-میتوانید از گوشی هوشمندی که در دست دارید استفاده بهینه رو هم داشته باشید مثلا یکی از مزایا این است که زبان گوشی رو به انگلیسی تغییر دهید چون منوی گوشی های هوشمند پر از لغات کاربردی است و باعث افزایش مهارت خواندن و اسپیکینگ در شما خواهد شد .از طرفی منوی فارسی ممکن است به خوبی انگلیسی ترجمه نشده باشد و شما را از مسیر اصلی دور بکند.

4و5-مورد چهارم و پنجم انگلیسی حرف زدن با اهل خانواده و کسانی که میتوانید با استفاده از اینترنت بهشون لینک بشید .ارتباط face to face باعث کاهش استرس و تقویت اراده و عزم کافی برای یادگیری بیشتر در زمینه خود آموز زبان انگلیسی خواهد شد .

 

  • mary sh
  • ۰
  • ۰

آیلتس یکی از معتبرترین آزمون های جهانی آموزش زبان انگلیسی در جهان برای تحصیل و مهاجرت می باشد. در دوره آموزش زبان انگلیسی افراد به این دلیل درآزمون شرکت می‌کنند که چون این آزمونها توسط بسیاری از موسسات آموزشی، کارفرمایان، دولت ها و نهادهای حرفه ای مورد پذیرش است.آزمون آیلتس از ۳۰ سال پیش تا امروز در حال برگزار شدن است و هنوز هم یک استاندارد جهانی برای تسلط و یادگیری زبان انگلیسی به شمار می‌رود. کشورهای خارجی که مدرک آیلتس، قابل قبول برای آنها می باشد می توان به کانادا، استرالیا، نیوزیلند و انگلیس اشاره کرد که برای درخواست های تحصیل و مهاجرت استفاده می شود.آزمون آیلتس امروزه در ۱۴۰ کشور دنیا برگزار می‌شود و برای ثبت نام افراد می‌توانند به صورت آنلاین عمل کند و هم می‌توانند به صورت حضوری   برای آیلتس ثبت نام کنند. آزمون آیلتس چهار بار در ماه برگزار می‌شود و یا ۴۸ بار در سال می باشد. هزینه ثبت نام در ایران نیز شش میلیون و ۱۵۰ هزار تومان می باشد.آزمون آیلتس دو نوع می باشد یکی آیلتس آکادمیک و دیگری آیلتس عمومی  آزمون آیلتس آکادمیک برای ارزیابی میزان مهارت زبان انگلیسی افراد برای محیط‌های دانشگاهی را ارزیابی می‌کند و آزمون آیلتس عمومی مهارت زبان انگلیسی افراد برای را در زمینه های علمی و مسائل روزمره بررسی می‌کند. آزمون آیلتس را هم می‌توان به صورت کتبی روی کاغذ انجام داد که داوطلب به هر چهار بخش آزمون باید پاسخ دهد که مکالمه به صورت حضوری با یک ممتحن انجام می گیرد و یک آزمون آیلتس هم هست که به صورت کامپیوتری برگزار می شود در این آزمون هم سوالات روی کامپیوتر قابل مشاهده است و افراد باید جواب ها را تایپ کنند. در دوره آموزش زبان آزمون آیلتس از چهار بخش تشکیل شده است

۱-بخش لیسنینگ که شامل ۴ فایل صوتی می باشد

۲-بخش ریدینگ که خود شامل ریدینگ آکادمیک و ریدینگ عمومی می باشد

۳-بخش رایتینگ که شامل رایتینگ آیلتس آکادمیک ۱ و ۲ و رایتینگ عمومی بخش ۱ و ۲ می باشد

۴-بخش مکالمه که شامل ۳ قسمت می باشد

  • mary sh