آموزش

۹ مطلب در آذر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در بسیاری از وب سایت ها راجب منابع آزمون آیلتس صحبت شده است ولی راجب تاریخچه آزمون آیلتس تضمینی صحبت نشده است خب امروز میخواهیم راجب تاریخچه ی آزمون آیلتس صحبت کنیم و این آزمون از چه سالی و توسط چه کسی درست شده است. در سال 1980 موسسه ای به نام التس موسسه ی ارزیابی زبان انگلیسی آیلتس این آزمون را پایه گذاری کرد میتوان گفت که با مطرح شدن تئوری های جدید یادگیری زبان انگلیسی اساتید آیلتس نیز مسیر جدیدی را در خصوص طراحی سوالات این آزمون را در پیش گرفتند طراحان سوال آزمون آیلتس تلاش کردند که سوالات آزمون کاربردهای زبان انگلیسی را در زندگی واقعی و محیط را انعکاس دهند.

اولین آزمون آیلتس درسال 1989 در دو بخش تخصصی و غیر تخصصی برگزار شد بخش تخصصی مهارت های رایتینگ و ریدینگ و بخش غیر تخصصی شامل لیسینینگ و اسپینینگ را ارزیابی میکرد در تاریخچه این آزمون آمده است که این آزمون در آوریل سال 1995 با تغییرات زیادی روبه رو شد با این همه خلاقیت و تغییر در آزمون همچنان شرکای آیلتس پایبند اصول این آزمون باقی مانده اند و جولای 2001 نسخه ی جدید تقویت speaking شکل و شمایل تازه ای جدید گرفت و از سال 2005 سنجش تقویت نوشتاری با معیارهای جدیدتر همراه شد  در نهایت آنچه امروزه به عنوان آزمون آیلتس برگزار میشود و به معیار سنجش در بسیاری از موسسات آموزشی و کشورهای دنیا تبدیل شده است و بیشتر ویژگی های آزمون 1980 را حفظ کرده است و تنها جزئیات آزمون دچار تغییر شده است و از سال 1989 به بعد آزمون IELTS جای ELTS را گرفت و در دو دسته آکادمیک جنرال طراحی شد و قابل اجرا شد و بخش ریدینگ و رایتینگ آکادمیک سه بخش A B C داشت.

سوالاتی که برای آزمون به مراکز برگزاری این آزمون داده میشود برای استفاده حداکثر تا 6 ماه است و مراکز حق دوباره تست برگزار کردن را ندارند یعنی هربار سوالات متفاوت است با دفعه ی قبل.

پس قبل از هرچیزی یادگیری زبان بسیار مهم است و بعد ازیادگیری شما میتوانید با شرکت کردن در این آزمون به هردلیلی برای گرفتن مدرک اقدام کنید.

  • mary sh
  • ۰
  • ۰

یادگیری زبان تحت تاثیر موارد متفاوتی است که با دانستن این موارد و ایجاد در خود یا تمرکز کردن بر یک مورد از انها یادگیری سرعت و کیفیت بیشتری پیدا میکند، مواردی مثل میزان انگیزه ،سن ، علاقه ، نزدیکی زیان مادری به زبانی که میخواهید یاد بگیرید، شیوه ی تدریسی که انتخاب میکنید و موارد بسیار زیاد دیگری اما اکنون بخواهیم رابطه تیپ های شخصیتی و یادگیری زبان را بررسی کنیم.

به تعبیر گانه مایرز بریگز تیپ های شخصی به ۱۶نوع تقسیم میشوند که در مرحله اول به دو مورد برونگرا و درونگرا اشاره دارد. درونگرایی به معنی علاقه و توجه فرد به دنیای درونی خود است و فرد برونگرا کسی است که تمایل و دغدغه هایش صرف دنیای  بیرون میشود .اگر بخواهیم برای مثال تقویت زبان انگلیسی را در رابطه با تیپ های شخصیتی بررسی کنیم باید شخصیت زبان اموز و شخصیت استاد زبان انگلیسی را بررسی کرد.

برای مدرس و استاد زبان موردی که بیشتر به چشم می اید و تاثیر دارد توانایی بیان و ارتباط چشمی با زبان اموز است که ان هم بستگی به شیوه ی تدریس و نوع یادگیری زبان اموز قابلیت تغییر دارد، طی تحقیقات ارتباط تاثیر گذار زیادی بین تیپ شخصیتی و یادگیری وجود ندارد و در واقع عامل اصلی سبک یادگیری زبان اموز است . این سبک ها شامل بصری، نوشتاری، حرکتی و شنیداری است. سبک بصری مختص زبان اموزانی است که ارتباط بین تصویر و زبان را بهتر درک میکنند یعنی از راه دیدن یادگیری  و تثبیت بیشتری دارند ، نوشتاری برای کسانی است که یادگیریشان از راه خواندن کتاب و نوشتن مداوم اطلاعات موثر تر است. یادگیری سریع زبان در افرادی است که برای یادگرفتن سعی می کنند از پنج حواس خود استفاده کنند و با بازی و فعالیت یادگیری موثرتری دارند و افرادی با یادگیری شنیداری سعی میکنند همه ی مطالب را بلند بخوانند و با گوش دادن به دیگری سریع تر یادمیگیرند

  • mary sh
  • ۰
  • ۰

ازمونIELTS یا ایلتس اختصار international english language testing system  است که توسط دانشگاه کمبریج و شورای فرهنگی بریتانیا در ۱۴۰کشور مختلف دنیا برگزار می شود و به عنوان ازمون بین المللی برای بررسی سطح زبان انگلیسی متقاضیان وجود دارد.

نمره ی آزمون آیلتس از ۰تا۹ است و نمره ی قبولی برای ان وجود ندارد و شما باید بنابر دانشگاه یا موسسه ای که برای ان متقاضی شده اید نمره ی لازم را داشته باشید ، به نمره ی کل در این ازمون band score گفته می شود که از میانگین نمرات قسمت های مختلف به دست می اید و رند می شود.ایلتس از چهار بخش: خوانداری(reading) نوشتاری (writing) گفتاری(speaking)شنیداری(listening) تشکیل میشود که نمره ی هر کدام از ۹ تعیین میشود.

ازمون ایلتس در سه نوع برگزار میشود :

آزمون ایلتس اکادمیک(academic)

این نوع از ازمون برای کسانی است که قصد دارند تحصیلات خود را در کشور های انگلیسی زبان ادامه دهند و معلومات علمی انها را مورد سنجش قرار می دهند.

ازمون ایلتس عمومی(general)

این ازمون برای کسانی است که قصد مهاجرت، اشتغال یا گذراندن دوران کوتاهی در کشور های انگلیسی را دارند ودر حوضه ی اجتماعی و علمی مورد سنجش واقع میشوند

ازمون ایلتس لایف اسکیلز(life skils)

این ازمون برای کسانی است که قصد مهاجرت و دریافت اقامت انگلیس را دارند ولی می خواهند به مراتب در ازمون ساده تری از عمومی شرکت کنند مناسب است. قبلا ایلتس در دو نوع امادمی و عمومی برگزار میشد و این ازمون به تازگی معرفی شده است.

تفاوت های ازمون اکادمیک و عمومی در قسمت های reading و writing است که متن های جنرال بسیار متنوع و جامع می باشند و از رادیو و تلویزیون و اینترنت انتخاب میشوند ولی برای ازمون اکادمیک در زمینه های دانشگاهی و علمی اند یعنی در عین اینکه سخت هستند منابع محدود تری دارند .برای ازمون لایف اسکیلز هم speaking موضوعات رایج در خصوص علاقه مندی ها، اموزش ، مشکلات اجتماعی ... است.

به طور کلی ازمون ایلتس در ماه سه الی چهار بار برگزار می شود که ساعت برگزاری ۸ است و برای ثبت نام شما میتوانید به وبسایت مراکز مجاز مراجعه کنید هزینه ی ان حدود ۶الی۷ملیون است و مدارک لازم شامل پاسپورت یا کارت ملی، عکس رنگی و کارنامه ازمون قبلی در صورت شرکت می باشد.

قبل از شرکت در ازمون ایلتس میتوانید از کلاس های ایلتس، دوره انلاین ایلتس، دوره ی فشرده ایلتس استفاده کنید که هزینه ای که متقبل شده اید و  تایمی که صرف شده است از بین نرود.

  • mary sh
  • ۰
  • ۰

در دانشگاه کمبریج در ابتدا تنها مردان حق تحصیل در کمبریج را داشتند ولی در سال 1869 اولین دانشگاه زنان با نام گیرتن تاسیس شد و بعد از آن درسال 1872 دانشگاه نیونهام تاسیس شد که در سال 1954 دانشگاه هاگز حال تاسیس شد و یک دانشگاه دیگر که به ویژه برای زنان تاسیس شد دانشگاه نیوهال است سعی برای تبدیل کردن زنان به اعضای دائمی کمبریج تا سال 1948 موفقیت آمیز نبود.

که از سال 1921 به زنان دانشجو مدرک دیپلم اهدا شد و برای تحصیل در دوره لیسانس پذیرفته نمیشدند زیرا در کمبریج هر قسمت دانشگاه مستقل بوده است و از دارایی و در آمد مخصوص به خود برخوردار بودند از سال 1972 تا 1988 دانشگاه های مردانه کمبریج شروع به پذیرش دانشجویان زن کردند و در سال 1979 اولین دانشکده زنان کمبریج نیز شروع به پذیرش دانشجویان مرد کردند اما کمبریج تنها دانشگاه در بریتانیا است که در آن دانشگاه هایی وجود دارد که تحصیل مردان در آن ممنوع است که برای ورود خانم ها به این دانشگاه نیاز به مدرک آیلتس یا تافل دارد و اولین امتحانی که برای خانم ها برگزار شد در سال 1882 بود ولی تا سال 1948 خانم ها به عنوان عضو کامل دانشگاه محسوب نمیشدند.

امروزه خانم ها در دانشگاه های جهان جایگاه ویژه ای دارند و بسیاری از زبان آموزان دختر با شرکت کردن در آزمون تافل یا آزمون های دیگر شرکت کرده و حتی با گرفتن نمرات بالا پذیرش گرفته اند در دانشگاه های خوب جهان و در حال یادگیری زبان انگلیسی و یا رشته های مورد نظر خودشان هستند و برای دانشگاه کمبریج قسمت مهمی که دارد بعد از آزمون که 75%متقاضیان برای مصاحبه دعوت میشوند هزینه ی تحصیل در این دانشگاه امروزه هم برای خانم ها و آقایان برای دانشجویان بین المللی که خارج از اتحادیه اروپا بسته به دوره ای که میخوانند متفاوت است بعضی از دانشجویان بین المللی همچنین باید هزینه کالج را علاوه بر شهریه پرداخت کنند.

  • mary sh
  • ۰
  • ۰

با شیوع ویروس کرونا و گسترش آن در ایران و تمام نقاط جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی بیشتر مراکز آموزش ، آنلاین شدند که این شامل کلاس ها و موسسات آموزش آنلاین زبان انگلیسی می شود . کلاس های آموزش آنلاین زبان انگلیسی که به صورت آنلاین و آفلاین برگزار می شوند دارای معایب و مزایای مخصوص به خود هستند که این دو صورت را باهم متفاوت می کند در حالی که آموزش همان است . در کلاس های آموزش آنلاین زبان انگلیسی درست مانند کلاس های حضوری از یک روش تدریس ، کتاب و منابع استفاده می شود . در کلاس های آموزش آنلاین زبان انگلیسی شما با استفاده از نرم افزار تحت وب و یا لایو در کلاس حاضر می شوید و با همکلاسی ها و استاد خود ارتباط زنده آنلاین دارید و می توانید نظرات خود را بیان کنید و یا نظرات دیگران را مشاهده کنید . دوره آموزش زبان انگلیسی به صورت ویدیو های از قبل ضبط شده برگزار نمی شوند در حالی که بیشتر مردم فکر می کنند که به این صورت است . با استفاده از روش پازلینگ م میتوانید زبان خود را به خوبی تقویت کنید در کلاس های آموزش آنلاین زبان انگلیسی محدودیت زمانی و همچنین محدودیت مکانی وجود ندارد و در وقت گران بهای شما صرفه جویی می شود و در صورت شرایط نا امن و نا آرام و بد جوی آب و هوا کلاس ها تعطیل نمی شوند و همچنین در هزینه صرفه جویی می شود . آما از مشکلات شایع آن قطع شدن اینترنت و یا نبود ارتباط چهره به چهره بین افراد در کلاس را نام برد . در آموزش حضوری استاد ها می توانند از روش های مختلفی برای یاد گیری شما استفاده کنند و این یعنی استاد ها در آموزش مجازی و یا همان آنلاین دست و پا بسته تر نسبت به آموزش آنلاین زبان انگلیسی هستند . همچنین آموزش به صورت حضوری قدرت یادگیری شما را افزایش می دهد و موجب یادگیری سریع زبان انگلیسی می شود .

  • mary sh
  • ۰
  • ۰

همه ی ما با افرادی برخورد داشته ایم که علاقه ی زیادی به زبان انگلیسی دارند اما نمیدانند از کجا باید شروع کنند اولین قدم برای یادگیری زبان داشتن هدف است که می تواند کاری یا تحصیلی یا مهاجرت یا حتی میتواند گرفتن مدرک ایلتس و تافل باشد. اصلی ترین کاری که باید برای یاد گیری زبان انجام دهید برنامه ریزی روزانه است به این دلیل که زبان انگلیسی خیلی زود فراموش میشود. زبان انگلیسی از چهار مهارت اصلی تشکیل شده است (speaking, writing, listening, reading) که با این مهارت چهارگانه میتوانید با زبان انگلیسی صحیت کنید و موزیک گوش کنید و... روش های مختلفی برای یادگیری زبان وجود دارد برای مثال اگر هدف شما مدرک باشد با خرید دوره اموزش زبان انگلیسی یا دوره فشرده آیلتس به یاد گیری بپردازید و اگر می خواهید به مرحله فهمیدن مکالمات یا صحبت کردن برسید نیازمند تمرین زیاد و تکرار هستید که گوش کردن یا صحبت کردن به شما خیلی کمک خواهد کرد که امروزه مطالب نامحدودی برای یادگیری وجود دارد یا میتوانید فیلم های انگلیسی زبان تماشا کنید یا داستان بخوانید.

اگرهدفتان آزمون دادن است کاربرد مدرک آیلتس و تافل و آزمون های دیگررا مطالعه کنید یا اگر زمان کمی دارید میتوانید و سطح زبانتان پایین تراز سطح میانی است سعی نکنید مجله نخوانید چون باعث سردرگمی شما می شود شما میتوانید از اخبار VOA استفاده کنید یادداشت برداری یکی از مهمترین استراتژی های یادگیری است ویادداشت های خود را یک  بار قبل از کلاس و بعد از کلاس بعدی مطالعه کنید. ناگفته نماند که مطلب مناسب شما مطلبی است که بتوانید بدون نیاز به دیکشنری مفهوم آن را بفهمید برخی از زبان آموزان بدون کمک از دوره ها یا نگرفتن معلم خصوصی به طور خودآموز آیلتس میخوانند و برای آزمون دادن باید به صورت آکادمیک و اصولی جلو رفت به دلیل اینکه سوال های زیادی برای شما به وجود می آید که باید سوال های خود را از استاد یا هم کلاسی هایتان بپرسید و یکی از مهمترین ابزارهای یادگیری یک دوره آموزشی قابل اطمینان است و اگرچه میتوانید یک دوره بلند مدت انتخاب کنید و به یادگیری خود هم ادامه دهید.

  • mary sh
  • ۰
  • ۰

احتمالا شنیده باشید خواندن داستان های کوتاه به زبان انگلیسی و هم چنین بلاگ ها, مقالات, اخبار ها و نیز داستان های کوتاه یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای یادگیری زبان انگلیسی است در قالب این داستان‌ها هم گرامر انگلیسی و نیز ساختار جملات و لغات آورده شده است  و با خواندن این داستان ها می توان به خوبی به هر کدام از قسمتهای زبان انگلیسی مسلط شد.

مزیت خوبی که داستان های کوتاه انگلیسی میتواند داشته باشد این است که تنوع  زیادی در داستان‌های کوتاه انگلیسی وجود دارد و یادگیری سریع زبان انگلیسی با داستان های کوتاه می تواند فرد را کم کم برای داستان های سنگین و تخصصی‌تر آماده کند. پیشنهاد من برای خواندن داستانهای کوتاه انگلیسی این است که  از سطح مقدماتی شروع کرد و بعد به سراغ سطح های متوسط و پیشرفته بریم. در سطح مقدماتی اول واژگان مهم داستان را نیز با ماژیک خط میکشیم و سپس بار دوم داستان را با کلیت می خوانیم بار سوم نیز با جزئیات همراه خواهیم شد سپس در آخر یک بار کامل از اول خواهیم خواند سپس کلمه ای را که مشکل داشتیم به سراغ دیکشنری و یا گوگل ترنسلیت خواهیم رفت و سپس آن را پیدا می کنیم ومعنی آن را در زیر کلمات خواهیم آورد.

یادگیری داستان های کوتاه زبان انگلیسی با گوش دادن به پادکست های مناسب و کتابهای صوتی روش موثر و در عین حال جذاب و هیجان انگیز برای زبان آموزان است. خواندن داستان های کوتاه و گوش دادن به پادکست های انگلیسی مبتدی تا سطح پیشرفته نیاز است آموزش  زبان انگلیسی و دوره های آموزش زبان انگلیسی نیز پادکستوری ها را طراحی می‌کنند نیز متناسب با سطح نیاز زبان آموز بسیار موثر و جواب گو و درعین حال کم هزینه خواهد بود. در آخر بیان میکنیم که داستان های فراوان وجود دارند اما انتخاب درست منبع نیز بسیار مهم تر است.چون اگر درست انتخاب نکنیم زود زده خواهیم شد.

  • mary sh
  • ۰
  • ۰

مهم نیست که قصد مهاجرت به کدام کشور را داریم زبان مقصد را باید بلد باشیم. برای مهاجرت به کشورهای اروپایی و امریکایی نیاز به تسلط  زبان انگلیسی و داشتن مدرک آیلتس یا تافل داریم برای تمام افرادی که قصد مهاجرت دارند.

 چه مهاجرت کاری باشد چه تحصیلی ترس های زیادی وجود دارد یکی از مهم‌ترین ترس و اضطراب نداشتن تسلط در زبان انگلیسی و نداشتن مهارت کافی زبان است بسیاری از افراد هستن که به دلیل وجود زیاد موسسات و آموزشگاه است وقتی قصد  مهاجرت به یک کشور را داریم باید از تنهایی نترسیم و بتوانیم با فرهنگ کشور مقصد خود را وفق دهیم تا بتوانیم وارد بازار کار آنها شویم  و حضور در اجتماع را پیدا کنیم و بتوانیم با افراد ارتباط برقرار کنیم زبان انگلیسی میتوان در همه جا یاد گرفت مثلاً انگلیسی زبان را بهتر و سریعتر می توانیم یاد بگیریم و همچنین با شرکت کردن در کلاس های مکالمه آموزش زبان انگلیسی می توان خود را به سطح مطلوب رساند.

بسیاری از افراد از  می توانند به زبان انگلیسی تسلط پیدا کنند فقط کسانی هستند که مهاجرت کرده اند نتیجه می توانند با تلاش و سخت کوشی و اعتمادبه‌ نفس و تسلط در انگلیسی برساند درنتیجه سطح زبان انگلیسی شما بالاتر برود. همچنین دوره آموزش سریع زبان انگلیسی برای مهاجرت این است که در کوتاه ترین زمان ممکن به انگلیسی صحبت کردن  برسید تا در مورد مکالمه در کلاس ها بتوانید روان صحبت کنید.

آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت را باید با دیدن فیلم و سریال‌های ساده‌ای که برای درک  بهتر نگاه کنید. تا ضمن مرور تمرین‌های کلاسی از نحوه گویش و تلفظ زبان آنان برخوردار شوید. برای این روش سریال‌های ساده و کوتاه مثل Friends و یا مشابه آن توصیه می‌شود. دلیل مفید بودن این‌کار این است که در سریال‌ها شما با موضوعات ساده و عامیانه سر و کار دارید و به گونه‌ای نیز نحوه‌ی بیان آدم‌ها رو فرا می‌گیرید و همچنین فرهنگ رایج آنان را یاد می‌گیرید و این موضوع بی‌اندازه برای یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت مفید خواهد بود.

  • mary sh
  • ۰
  • ۰

آزمون آیلتس یک آزمون و بین المللی  آموزش زبان انگلیسی است که برای ارزیابی مهارت های زبانی افراد طراحی شده است. در دوره آموزش زبان آزمون آیلتس برای افرادی مناسب میباشد که قصد مهاجرت یا ادامه تحصیل و کار در کشورهای انگلیسی زبان را دارند. برای موفقیت در آزمون داوطلبان باید در کلاس ها و دوره آنلاین آیلتس شرکت کنند. چهار مهارت زبان انگلیسی به شرح زیر می باشد

۱-مکالمه Speaking

۲-نوشتار Writing

۳-شنیداری  Listening

۴-خواندن Reading

مهارت Listaning

 بخش شنیداری آیلتس ۴قسمت دارد که داوطلبان باید به آن پاسخ دهند. این بخش شامل سخنرانی یک طرفه میباشد و مکالمه بین چند نفر انگلیسی زبان است و داوطلبان در این بخش به چند سال  باید پاسخ بدهند. سوال ها در مورد متن شنیده شده می باشد که باید به آنها جواب داده شود

مهارتReading

مهارت ریدینگ شامل دو نوع است آکادمیک و جنرال. نوع آکادمیک شامل سه متن است که این متن ها برگرفته شده از متن های روزنامه ها و مجلات خارجی میباشد و متن جنرال که متن آن نیز از روزنامه‌ها، آگهی ها، کتاب ها و بروشورها گرفته شده است.

مهارتWriting

  مهارت نوشتاری آیلتس آکادمیک برای داوطلبان مقاطع بالای دانشگاهی مناسب می باشد. در بخش اول آیلتس آکادمیک داوطلبان با یک جدول روبه رو هستند که باید بر طبق اطلاعات داده شده به آن جواب دهند. در بخش دوم آیلتس آکادمیک  داوطلبان بایدانشایی در مورد موضوع ارائه شده بنویسند. در  آزمون جنرال نیز از داوطلب خواسته می شود نامه ای در ارتباط با موضوع بنویسد و این نامه ممکن است رسمی یا غیررسمی باشد.

مهارتSpeaking

 مهارت اسپیکینگ که دارای سه بخش می باشد . بخش اول گفتاری و سوالات عمومی تر و مربوط به علایق، شغل و تحصیلات میباشد. بخش دوم شامل یک کارت است شامل یک موضوع که زمان آن یک دقیقه است و بعد از زمان داده شده ممتحن به فرد آزمون دهنده فرصت می دهد تا راجع به آن موضوع صحبت کند. بخش سوم شامل سوالاتی در مورد بخش دوم می باشد و زمان آن ۴یا۵دقیقه است

 

  • mary sh